naturepharm_blog_winter_cold

Χειμωνιάτικο κρυολόγημα: Προστατεύστε τον εαυτό σας και τους άλλους.

Η πραγματικότητα είναι πως δεν υπάρχει τρόπος να αντιμετωπίσουμε το κοινό κρυολόγημα. Το χειμωνιάτικο κρυολόγημα διαφέρει από την γρίπη, καθώς τα συμπτώματα είναι του πιο ελαφρά, εμφανίζονται στο ανώτερο αναπνευστικό σύστημα (πονόλαιμος, συνάχι), διαρκεί λιγότερο και δεν προκαλεί συνήθως επιπλοκές.

Αφού λοιπόν δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το κρυολόγημα πρέπει να βάλουμε τα δυνατά μας για το προλάβουμε, αλλά και για να ανακουφιστούμε από τα συμπτώματά του μέχρι αυτό να κάνει τον κύκλο του.

  • Για να προλάβετε το κρυολόγημα:

    • Πλένετε τα χέρια σας συχνά

    Το πλύσιμο των χεριών αποτελεί ίσως την πιο αποτελεσματική μέθοδο για να προλάβουμε τη μετάδοση μικροβίων και κατ’ επέκταση το κρυολόγημα. Πλύνετε καλά τα χέρια σας για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα χρησιμοποιώντας σαπούνι. Μην ξεχάσατενα τρίψετε προσεκτικά τις περιοχές ανάμεσα στα δάχτυλα ή κάτω από τα νύχια και στο τέλος σκουπίστε καλά τα χέρια σας με χαρτί. Εάν βρίσκεστεσε χώρο εκτός σπιτιού χρησιμοποιείστε ειδικά υγρά μαντηλάκια οινοπνεύματος για να καθαρίσετε τα χέρια σας. Ακόμη φτερνίζεστε ή βήχετε χρησιμοποιώντας πάντα κάποιο μαντήλι.

    • Υγιεινή στο σπίτι

    Εξίσου σημαντικό είναι να διατηρείτε καθαρές επιφάνειες του σπιτιού οι οποίες χρησιμοποιούνται συχνά όπως τα πόμολα της πόρτας, η πόρτα του ψυγείου και οι πάγκοι της κουζίνας.

    • Υιοθετείστε ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες

    Για να θωρακίσουμε το ανοσοποιητικό σύστημα είναι απαραίτητο να ακολουθούμε μία ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία φρούτων και λαχανικών, σιτηρά ολικής άλεσης, όσπρια, γαλακτοκομικά και διαφορετικές πρωτεϊνικές πηγές (ψάρι, κοτόπουλο και λιγότερο κόκκινο κρέας). Αποφύγετε τα λιπαρά και το αλκοόλ.

    • Μείνετε στο σπίτι

    Όταν κρυολογήσετε μείνετε στο σπίτι για να ξεκουραστείτε, αλλά και για να περιορίσετε τη μετάδοση των μικροβίων στους γύρω σας, ιδιαίτερα εάν βήχετε η φτερνίζεστε.

    Για να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα του κρυολογήματος:

    • Πίνετε υγρά

    Καταναλώστε αρκετά υγρά, νερό, χυμούς ή σούπες που θα βοηθήσουν την αναπνοή σας να «ανοίξει». Προτιμείστε τα ελαφρώς ζεστά, αλλά προσοχή όχι καυτά, υγρά τα οποία αντιμετωπίζουν τα μικρόβια αραιώνοντας την περιεκτικότητά τους στο σώμα μας και κατά συνέπεια αποδυναμώνοντας τα.

    •  Δοκιμάστε την λύση της κοτόσουπας

    Παραδοσιακά όταν κάποιος είναι κρυολογημένος θα φάει κοτόσουπα ή φιδέ. Σύμφωνα με τους ερευνητές της διεθνούς φήμης κλινικής Mayo οι οποίοι συγκέντρωσαν τα αποτελέσματα των σχετικών ερευνών, η ζεστή κοτόσουπα βοηθά να αντιμετωπίσουμε τα συμπτώματα όταν κρυώσουμε με 2 τρόπους.

    Πρώτον συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της ρινικής κοιλότητας από τις βλέννες και δεύτερον φαίνεται να ενισχύει την τοπική δράση των λευκών αιμοσφαιρίων, των κυττάρων του ανοσοποιητικού.

    Άλλες πρακτικές που θα βοηθήσουν είναι:

    • Γαργάρες με αλατόνερο, για τον ερεθισμένο λαιμό
    • Εισπνοές ατμού, για το μπούκωμα
    • Καραμέλες με μενθόληβότανα ή και μέλι, για τον ερεθισμένο λαιμό
    • Καλός ύπνος και ξεκούραση
     
    • Αντιμετωπίστε τα συμπτώματα με μη συνταγογραφούμενα προϊόντα

    Το κρυολόγημα μπορεί να εμφανίζεται με διαφορετικά συμπτώματα στον κάθε άνθρωπο.
    Χρησιμοποιείστε φυσικά αποσυμφορητικά συστατικά & ρινικά σπρέι για την καταρροή/ συνάχι με βάση το αλατόνερο και χωρίς παρενέργειες, σιρόπια για τον βήχα, αλλά και φυσικά συστατικά τα οποία θωρακίζουν το ανοσοποιητικό όπως η βιταμίνη C, o ψευδάργυρος και το φυτό Echinacea.

    Τι συμβαίνει με τα αντιβιοτικά;

    Τα αντιβιοτικά είναι εξειδικευμένα φάρμακα τα οποία δρουν αποτελεσματικά κατά συγκεκριμένων μικροβίων. Η λήψη αντιβιοτικών στην περίπτωση των απλών κρυολογημάτων δεν θα σας κάνει να αισθανθείτε καλύτερα. Χρησιμοποιείστε τα αντιβιοτικά μόνο μετά από τη συμβουλή του γιατρού σας.

    Πότε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας;

    Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν τα συμπτώματα δεν υποχωρήσουν ή επιδεινωθούν, εάν παρουσιάσετε δυσκολία στην αναπνοή, κοιλιακό άλγος, γαστρεντερικές διαταραχές ή έντονη ζαλάδα.

    Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC), κάθε άνθρωπος θα αρρωστήσει 2-3 φορές μέσα στο χειμώνα.
    Προετοιμαστείτε σωστά, φροντίστε το εαυτό σας, οπλιστείτε με υπομονή, αποφύγετε τις υπερβολές και αφήστε το κρύωμα να κάνει τον κύκλο του.